Dersin Adı | Mimari Araştırma ve İletişim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 104 | Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders mimarlıktaki önemli çalışma alanları ve konularla ilgili bir kavrayış oluşturmayı hedefler. Aynı zamanda öğrencileri bu ilgili alanların ve disiplinleri yapısına uygun olan farklı iletişim biçim ve yöntemleri konusunda da bilgilendirmeyi hedefler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilerin, mimaride genel bilgi düzeylerini oluşturacak olan genel konu başlıkları ve alanlar hakkında ön bilgilendirmeyi amaçlar. Ders, öğrencilerin bölümdeki hocaların uzmanlık alanlarından öğrenebilecekleri bir biçimde kurgulandı. Haftalık okumalar ve ödevler en basit anlamda temel terminolojiyi tanıtmayı hedefler. Her hafta yazı yazma, değerlendirme yazısı yazma, alan çalışmaları, grup çalışması ve tartışmalar, dijital modelleme, çizim, eskiz ve diyagramlar gibi farklı mimari iletişim tekniklerine odaklanan ödevler verilecek. Bu sayede öğrenciler bu farklı iletişim tekniklerini alıştırmalar yaparak keşfedebileceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Mimari Araştırma Nedir? (Ceylan Öner) | Okuma 1: EAAE, 2012, Charter on Architectural Research, Research report by EAAE, Accessible http://www.eaae.be/old/web_data/documents/research/120903EAAECharterArchitecturalResearch.pdf Ödev 1: Yazılı Değerlendirme |
3 | Tasarım Temsili (Lale Başarır) | Okuma 2: Robbins, E. (1994). Why Architects Draw. Cambridge: MIT Press. (Section on Norman Foster) Ödev 5: Seçilen binanın diagramının çizilmesi |
4 | Kentlerde Mimarlık (Hugh Clarke) | Okuma 3: Tibbalds, F. (1992) Making People Friendly Towns, Essex: Longman Group UK Ltd: 87-93 Ödev 3: Eskiz Çalışması |
5 | Kamusal Alanlar (Özlem Akın) | Okuma 4: Rossi, A. and Eisenman, P., 1982. The architecture of the city. Cambridge, MA: MIT press. Ödev 4: Seçilen binaların fotoğraflanması ve bilgilendirme yazısı |
6 | Mekan ve Yerin Teorisi (Burkay Pasin) | Okuma 5: Unwin, Simon. (2003). Constructing Place… on the Beach. Chapter 4 in Part 1: Mind in S. Menin (ed.) Constructing Place Mind and Matter. London & New York: Routledge, pp. 77-86 Ödev 5: Yazılı Değerlendirme |
7 | ARAZİ GEZİSİ | |
8 | Yeşil Mimari (Thanos Stasinopoulos) | Okuma 6: Francis D. K. Ching & Ian M. Shapiro, 2014, "Green Building Illustrated" by, ISBN: 978-1-118-56237-6 Ödev 6: Verilen Kesitin çizimi |
9 | Mimari Pratik (Michael Young) | Okuma 7: Boyer, Ernest L., and Lee D. Mitgang. Building community: a new future for architecture education and practice: a special report. Princeton, NJ: Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching, 1996. pp 3 - 13. Video: AIANational. "Ethics: From Building to Architecture." YouTube. YouTube, 19 Jan. 2016. Web. 11 June 2017. Ödev 7: Seçilen mimar ile mülakat |
10 | Dijital Tasarım (Güzden Varinlioğlu) | Okuma 8: Burry, J., & Burry, M. (2010). The New mathematics of architecture. London: Thames & Hudson. Video: https://www.ted.com/talks/neri_oxman_design_at_the_intersection_of_technology_and_biology Ödev 8: Dijital Modelleme |
11 | ARAZİ GEZİSİ | |
12 | Strüktürel Tasarım ve Malzemeler (Işık Ülkün) | Okuma 9: Bielefeld,Bert (ed.). Basics Architectural Design Chapter:Designing with Materials, Birkhäuser Publishers, Basel 2013, pp.303-315 Ödev 9: Malzeme araştırmasının sunumu |
13 | Final Projesinin değerlendirilmesi | Kitap özeti metinlerinin üzerinde çalışmak |
14 | Hümanisik bir disiplin olarak Mimarlık (Diğer Fakülteden bir konuk) | Okuma 10: Jones, P., 2011. The sociology of architecture: constructing identities. Oxford University Press. Pp166-171 Ödev 10: Görüş Yazısı |
15 | Proje Teslimi | Kitap Özeti Ödevi Teslimi |
16 | Final haftası |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ders kitabı yoktur, okumalar programda belirtilmiştir |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 65 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 22 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | |||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | |||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest